fredag 15. mars 2013

Den som leter skal finne...

... det lover prislappene hos Fretex - 
og det stemmer jo som oftest.

Jeg har alltid vært glad i å handle brukt og husker godt første gang jeg var på loppemarked. Jeg kunne vel være rundt 5-6 år, og var på bytur med tante. På vår vei besøkte vi det gamle ungdomshuset i bygda, der både bord og vegger var dekket med avlagte krimskrams som jeg med èn gang skjønte var dyrebare skatter. Forundret og fylt av spenning vandret jeg rundt der 
inne. Til slutt fikk jeg velge meg noen eventyrbøker og en liten veske som jeg tok med hjem og som siden er tatt godt vare på. 
For meg fremstår dette som et klart og tydelig barndomsminne. 
Det satte dype spor i meg og lærte meg verdien av å ta vare på det som andre ikke har bruk for.


Se min ullkjole til 59 kroner (Fretex).
Lampe 
149 kroner (Sirkulus).
Frittstående speil 100 kroner (Privat).



Veske 29 kroner (Fretex).

I helga er det Antikk, retro og samlemesse i Trondheim. 
Spent på hvilke skatter som blir med hjem derfra. 

God helg!

4 kommentarer:

  1. For et herlig barndomsminne ;-)

    Flotte saker du har fått tak i. Jeg liker selv veldig, veldig, veldig ;-) godt å gå på loppis og i bruktbutikker. Jeg storkoser meg når jeg kan lete etter skatter som andre ikke vil ha eller som andre ikke har bruk for. Var på årets andre loppis i dag - og kom selvfølgelig ikke tomhendt hjem ;-) (Skal laget et blogginnlegg om hva jeg kjøpte bare jeg får tatt bilder av det).

    Ha en super kveld! Kos deg masse!

    SvarSlett
    Svar
    1. Gleder meg til å lese innlegget ditt! Ønsker deg en fin søndag. :)

      Slett
  2. Heisan
    Det er alltid morsomt å se nye muligheter i ting andre er ferdige med. Jeg får alltid litt hjertebank når jeg stikker innom en Fretex-butikk eller andre gjenbruksbutikker. den hjertebanken får jeg ikke i butikker som selger nye ting.
    Så koselig at du har tatt vare på dine aller første bruktfunn!
    Ullkjolen og vesken så jo forøvrig ut som var full match.
    JA, jeg har fått med meg at Ählens selger prikkete sengetøy på tilbud nå. Aller helst skulle jeg hatt tak i mer av det prikkete Ikea solgte, synes det er enda finere.. men det var slettes ikke dumt det på Âhlens heller... sto lenge med det i hånden.
    Glad my uke til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig det er å få sånne lange kommentarer som dette! Skal huske å si fra til deg om jeg kommer over flere prikkete kupp... :) Klem

      Slett

Så hyggelig at akkurat du tok turen innom! Gode ord varmer langt inni hjertet.